~

,

Friday, 12 July 2013

CARAMEL

Assalamualaikum:)

Salam 3 Ramadhan 1434H.

Annyeong hasaeyo... ^^~

Menu berbuka korang ape hari ini ye....?

Hari ni...menu untuk manisan saya buat karemel....tekak ni teringin bebenor dari siang tadi. Bila dah ada depan mata, keinginan yang meluap-luap tu, terpadam! Ahdoiiii....ape cer dengan teman ni...

Walaupun, anak buah saya memberikan komen yang negatif...tak kira, saya nak juga post kat sini, manisan Caremel yang untuk julung-julung kalinya saya cuba buat. Nak cerita banyak pun tak guna...

Nah! ....mempersembahkan 1st time trial...

komen anak buah (dia memang penggemar karemel) : kena belajar lagi dengan ibu ....



bila buat sendiri...mesti taknak makan...nape ntah


Insya Allah, kita ambil kritikan tu untuk cuba lagi.....

Jom nak tidoq dulu.



Wednesday, 10 July 2013

THINGS TO AVOID DURING RAMADHAN

 
Assalamualaikum ;)
Sharing Tip..

THINGS TO AVOID DURING RAMADHAN

1. Don't sleep during the day and pray all night. By doing this you are converting the day into the night and the night into day, which is not the purpose of fasting.

2. Avoid being lazy and inactive during the day.

3. Don't waste time playing games during the day. Rather, please  Allah by increasing in your worship of him....

4. Don't ask your wife to spend Ramadan in the kitchen. Eat something light and quick. This way you'll give her more time for worship.

5. Spend the last 10 days worshipping Allah rather than trying to prepare for Eid! A night that is better than a thousand months is in these last 10 nights. You can't afford to miss this.

6. Don't  stay awake the whole night. Your body has a right over you, and when it wants rest, then rest.

7. Avoid excessive sosializing after Taraweeh.

8. Avoid shopping a lot during Ramadan.

9. Don't eat all night.

10. Don't loiter around at night rather than worshipping Allah.

11. Eid doesn't require loads of preparation. Don't fall into this trap! Keep it simple, and it will be blessed.


Allah has blessed us with the month of Ramadan, so make the most of it... Insya Allah.


*** sources : fb/internet Islamic Knowledge

 


 




1 RAMADHAN 1434H

Assalamualaikum :)

Marhabann!....
Annyeong Hasaeyo!!!
Hii...

Hari ni merupakan hari pertama bagi umat Islam khususnya di Malaysia, menjalani rukun Islam yang ketiga... ermm macamana puasa korang..?

Errmm...aku pulak hari ini..belum apa-apa dah mengidam. Ini semua gara-gara jiran sebelah-menyebelah yang asik dengan menu apa...menu apa... Lepas tu adalah seorang minah ni, dia pi tunjuk pulak gambaq sesuatu yang berunsur 'purple'!. Ahdoiiii...apa lagi...penyakit mai lah!..

Tudia balik tu...dengan laju-laju aku pi terjah tempat tu...

Nak tau apa dia...???


Ni laaaaaa.....huhuhuhu..

Masa tengok gambar tu...warna ungu dia bukan main aihhh....biasa la promo...nak tarik minat orang...haq real, dok la ungu sangat...tapi rasanya memang sesuai ngan tekak beta...hahahha..pendek kata, Sedapppp!

tadaaaa....ni la... Taro Pie...nyum nyumm! dan Sweet Oishi McFlurry. Wah! nama ada unsur-unsur kejepunan..i like...^^~

Gambar iklan yang membuatkan nafsuku di 1 Ramadhan tergugat.




Lepaih tu, aku pi terjah pulak ke, The Loaf Bakery & Bistro cawangan Sogo KL!...huhuuuhu...dalam dok poket kering tu, tudia amik kaw...!. Takpa la...hari ini ja, lagipun selera dok tahan-tahan sangat, nanti esok-esok takut tak merasa pulak. Sekali sekala. ^^~

Semalam sebenaqnya aku dah pi dah kat The Loaf nih, tapi semalam depa wat function kat sana, so segan nak pi rapat....sabit semalam selekeh sikit penampilan tu.. Tapi terkilan jugak dengan diri sendiri.. (u always like !-marah kat diri sendiri). Terkilan sebab tidak dapat jumpa dengan sesorang yang aku teringin sangat nak jumpa, bila dah ada peluang depan mata, aku sendiri yang lepaskan....huhuhuu kau kejamm! erkk! aptb.


Fish Tar Tar dan Bolognesee Oyaki
Amboiiii, borong banyak tu bukan apa, rakyat ramai. Beli 1, orang dok jeling-jeling nanti, tak tertelan roti tu nanti...kikikikih..

Alhamdulillah...rezki hari ini.

Apa-apa pun, yang penting sekali, mudahan Allah berikan kita kekuatan dan ketabahan dalam menjalani ibadah puasa serta segala amalan kita disepanjang bulan berkah ini diterima olehNya. Seterusnya, mana-mana nilai-nilai baik serta perubahan yang baik kita telah lakukan nanti dapat kita teruskan selanjutnya yakni tidak hanya bulan Ramadhan sahaja.

Akhir kalam,...selamat berpuasa..selamat beribadah..dan selamat menggandakan amalan baik.

Selamat berbuka...sebentar lagi.. jangan lupa baca doa naaa...(besa kita ni doa buka ingat...doa tutup tak ingat dah nak baca.. hihihi...aku lah tu noh)

Annyeong.~


Friday, 5 July 2013

KOREAN FOOD

Assalamualaikum :)

Annyeong Hasaeyo...

Mode : tetiba teringin nak makan ala-ala camgini....cane?? ottokae?

Mana nak cari kat sini .....huhuhuhu... :(


sedapppp!!!  Mah sit sso yo !!!

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...