~

,

Tuesday, 12 November 2013

Si Kentol

Assalamualaikum...^^~
Annyeong Hasaeyoo......

Dah makan ke....?

Biasanya tengahari jarang makan sebabnya tak tau nak makan apa....tu la kan...mewah kita ni dengan menu makanan...tapi still tak tau nak makan apa...huhu..

Gara-gara semalam, tengok kak zila makan benda ni...so hari ni mood berkobar-kobar nak cuba...

Nak tengok rupa paras si kentol tu....

Jom chekidautttt....

suka tak ? suka tak?.....mesti la suka... :)

Kenapa nama dia 'kentol'...merujuk kepada yang merekomennya...nama ni dalam bahasa Indonesia. Itu saja maklumat yang ada...

Macam makan bakso pun ada.....ermmm memang sedap....

Ok..nak sambung hirup kuah.....

Annyeong..

Ilal-liqo..

Saturday, 9 November 2013

RESEPI KEK PISANG KAK GEE

Assalamualaikum ^^~

Annyeong Hasaeyo............ (✿◠‿◠) 

Apa khabar semua....

November aku datang.......kikiikih....takde kena mengena pun.... Bila bulan November ja, mesti November Rains.....

Bila November Rains aje, petang-petang minggu ni, mulalah...kalau tak buat taik mata dan luaskan kuasa jajahan kat bantal ish ish...wat malu ja anak dara camgini kan..kann....takpun aktiviti lain tak lain tak bukan melayan selera si anak tekak..perut tak kata apa pun...tekak ja yang lebih-lebih ...huhuhu

Asal hujan aje lapar....kalau lapar tu...hujan lah tu... ^^~  camnolah eden nak kuruih..

Aku ni bab mengumpul resepi memang teror....tengok rancangan masakan pun teror.....tengok cerita pasal makan-makan pun layan......tapi nak mencuba resepi yang terkumpul tu ja malas.....Kalau datang mood rajin aku pun, balik-balik resepi yang sama ja aku buat....

Hah! dah puas membebel...mengarut tak tentu pasal....ni dia...nak sharing is caring resepi kali ni. Resepi ni ambil daripada Kak Gee (Rozilah Abdullah) yang merupakan rakan fb ana lah.... Beliau ni meme terror lah dalam bab masak-memasak nih..turut juga menerima tempahan. SO...sesape nak tempah kek ke,...masakan pagi ke...kenduri ke...silalah jangan ragu-ragu bertandang ke fbnya.

So...meh tengok ape bahan-bahannya...

Ahah....sebelum tu....nak habaq sat....resepi pasai pa nama dia Kek Pisang Kak Gee....hah..sabit dari nama empunya resepi la nohh....

taadaaa....suka tak suka tak......mesti la sukakan....hahahah (trademark chef ammar tv alhijrah)

Resepi Kek Pisang Kak Gee
Bahan-bahannya
325 gram pisang berangan (lebih kurang 5 biji)
280 gram gula kastor
250 gram tepung superfine
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh baking soda
5 biji telur saiz A
secubit garam
1 sudu teh esen pisang
275 gram minyak / minyak jagung

Cara membuatnya:-
*Panaskan oven 160 darjah selama 20 minit.
1. Ayakkan tepung superfine bersama baking powder dan baking soda dan ketepikan.
2. Lenyekkan pisang hingga lumat.
3. Masukkan gula, telur , garam, esen pisang dan pisang lenyek tadi ke dalam mangkuk pengadun. Pukul sehingga sebati.
4. Masukkan tepung dan pukul lagi.
5. Masukkan minyak dan pukul sekejap dan kaup balik.
6. Sediakan loyang chiffon (yang bulat di bahagian tengah) dan tuangkan kesemuannya. (boleh juga gunakan loyang petak saiz 8x8x3
7. Bakar selama 1 jam @ sehingga masak dengan suhu 160 darjah mengikut oven masing-masing.
* Kek akan lebih moist bila dipotong pada keesokkan harinya.

Note dari kak Gee...
Semua bahan di atas menggunakan mug minuman tapi telah saya sukat dan tukar menggunakan gram.
Boleh juga gunakan mug minuman untuk sukatan sekiranya tiada penimbang di rumah.
Semua sukatan perlu menggunakan sukatan mug yang sama sekiranya menyukat tepung, gula, pisang dan minyak. :)

keratan rentas.....hasil pertama... mak kata manihhh sangat.......hrmmm adik-adik kata..ok dah...biasa ja....
Sebenarnya...aku tak ikut sangat sukatan kak gee tu...hanya guna mug macam note kak gee tu. Kemudian aku tak juga menggunakkan mixer pun...dan penggunaan telur pun, aku kurangkan kepada 3 biji ja. Alhamdulillah menjadi juga...cumanya kalau ikut betul-betul resepi kak gee rasanya hasilannya lebih mantop gitu.....

Dek kerana mak memberikan komen yang membina...aku pun dengan perasaan rajinnya...membuat adunan kedua dengan mengurangkan penggunaan gula. Kuantiti pisang pun aku kurangkan sebiji.. Pisang ape aku gunakan pun tak pasti sebab pisang mak bawak balik dari kampung...macam nak lebam je....macam nak buruk je... kikikih....

hasil kedua dengan pengurangan gula...dan kurangkan sebiji pisang....loyang pun kecil sedikit lebarnya 

tapi yang kedua ni ...ada tambahan kacang walnut..... (✿◠‿◠), but yet still mak kata manis......ahdoiii.....

No kali ketiga....pisang pun dah habis da....mungkin akan datang kena separuh ja sukatan gula tu.....

Apa-apa pun, korang jangan tak cuba tau......

Saya sudah...anda bila lagi....

Annyeong~~(✿◠‿◠) macam comel je....macam cute je....


Wednesday, 23 October 2013

Cerita Cistat Purple & Bangkit Cheese

Assalamualaikum ^^~

Annyeong Hasaeyoooo....... :)

Ada seorang kawan saya, yang sudi membaca entry saya membuat teguran...katanya, kenapa banyak entry berkenaan dengan makanan ye?.

Ye la...bila tengok balik entry a'ah ...ye la asyik-asyik makan, makanan...kalau makanan tu asyik-asyik la tu... ~ngee~...

Ate..nak buat macamana...udoh teman ni suka makan...terutama sekali pemanis mulut aka dessert ..
woot wooot....konon nak kurus ...tapi kecintaan terhadap manisan tahap gaban...ahdoiii...aptb!

Kali ni, saya nak sharing is caring, dua menu yang telah berjaya meraih tempat dalam carta tekak serta minda...hahahaha..

Jeng jeng jeng....nak tau macamana rupa paras dorang....

Meh tengok sini....scroll lagi bawah...

my favourite cistat flavour....sudah tentunya blueberry ...cistat purple... kali kedua order nih!!...

Terima kasih A-ann kerna membuatnya dengan kasih serta mengisi sayang di dalamnya sehingga hamba jatuh cinta lagi... hihihihi...


yang ini pertama kali rasa... perghh! memang terbaik! der....

Bangkit Cheese buat pertama kali merasainya memang tidak menghampakan anak tekak. Sedap!.
Important is mak punya komen tidak manis....itulah yang kita cari..

Makanya...sesiapa yang mencuba rasa boleh la menghubungi tokeynya di Facebook A-ann Irdina Zuhairi. :)

Tentang rasa InsyaAllah ...tak cuba kita tak tahu...dah cuba..hendak lagi dan lagi...

Meh ...nak tayang sikit keratan rentasnya....~ngee~

ermm dulu tak suka ....sekarang nyum nyumm..montok cistat... camna nak kuruih nih...

saya suka...saya sukaa!!!! baca macam mei mei (upin ipin) cakap aaa....

Oaloh lupa pula....terima kasih juga kepada si pengambil aka abang posmen, Aku Kangroos....dapat juga kami-kami semua ni merasai keenakkan hasilan cik a-aan kita nih.. once again arigato..hait..


Saya sudah...

Anda...?



Annyeong....

Kamsahamnida (*_^)

Saturday, 19 October 2013

Snack Time!

Assalamualaikum :)

Annyeong Hasaeyoo....

Cuaca dikala menulis entry ini, hujan di Kuala Lumpur. Grrrrr.....sesejuk macam ni, mula la....kalau tak buat taaikk mata...nak makan kudap-kudapan ataupun goreng-gorengan dengan kopi atau nescafe panas..woot..wooot...

Tapi.. mode masa ni teringat kenangan masa pergi ke Korea dulu...huhuhuhu...teringin nak pi lagi...tapi tu la tu....kena ikat perot lagi ler gamaknye...

Ada pulak sahabat yang memberi snack macam masa kat Korea...lagilah perasaan bertambah haru!... Walaupun tak serupa macam Pepero tapi lebih kurang sama juga la ....

Jom korang-korang makan sambil berchit-chat... :D

macamana lah nak kurus kan... kan...kan ..huhuhuhu
Konon-kononnya, hajat dihati nak bagi kat anak buah...hrmmm ...akhirnya..jadi camgini ayatnya 'kalau ada rezeki dorang, ada la...' ...kikikiiki~..

Aptb...mak buah zaman sekarang...

Annyeong~ ^^


Sunday, 15 September 2013

Pencuci mulut petang ini

Assalamualaikum...

Annyeong Hasaeyo...

Pencuci mulut sampingan untuk minum petang hari ini...

Sagu lagi.......dan lagi... nak resepi klik sini

Saja ja nak tayang....kali ni buat warna kegemaran pulak tu...haisshhhh!

kali ini warna purple pulak... ^^~

Nnyum nyummmm makan sejuk-sejuk...nak letak buah pun boleh ...

Jemput minum semua.. saya minum KOPI~


Ilal-liqo

Annyeong~~

Sunday, 8 September 2013

Jom Pekena!

Assalamualaikum..^^~

Annyeong Hasaeyo...

Ini semua sebab perut kosong (ganti posa), jadi semua keinginan memang lain macam sikit.

Dah lama aku teringin nak makan nasi lemak daun pisang yang ada set lengkap.

Jadi, dengan penuh ibtizam, aku keluar dari kepompong malas dan tak tahu. Tak tahu di sini merujuk kepada setiap kali aku buat sambal mesti fail. Ini serius!!!..bukan mainan bukan jua cobaan...

Alhamdulillah..hari mak aku ada, so...selamat.. Kiranya tang sambal tu sumbangan mak la..

Tak tau la...bab-bab masakan lauk-pauk dan nasi ka apa ka....yang ke arah menu berat atau utama memang aku tak pandai....asalnya tak beminat. Tapi bab manisan memang aku minat, walaupun sekadar tengok menu.....

Meh! meh laaa sini ..nak tayang sikit....rupa paras depa....


tertinggal satu benda ~ daun pisang 

Dari kiri, kenalkan Nasi Lemak, air kopi pegaga (sedapppp), ulaman timun dan KANGKUNG (kangkung nilah penyebab utama, aku teringin sangat nak berbuka dengan nasi lemak hari ni), sambal sotong kembang, telur rebus, ikan bilis dan akhir si kacang. Hanya dek kerana jatuh cinta pada kangkung, maka terjadilah nasi lemak lengkap ni..hahahaha

Jemput makan semua!..

Jom kita baca doa berbuka dulu ya..khas untuk depa yang berpuasa la..



Layan dulu ye..

Bismillah.


Annyeong~

Ilal-liqo.

Saturday, 7 September 2013

'Kali Pertama Menjala'

Assalamualaikum ^^~

Annyeong Hasaeyo!...

Tayangan perdana cerita 'Kali Pertama Menjala' ....

Kikikikui~ ye ye ooo je kan...... tak kisahlah apa pun, apa yang penting kita 'enjoy'!!!!

Aku nak cerita banyak, memang tiada kepandaian, jadi marilah kita saksikan cerita pendek aku melalui 3 keping gambar di bawah ni hah!...

Jom chekidautt!!!
ni masa mula-mula. hasilnya tidak menjadi...dah macam lempeng pun ada, mungkin adunannya terlalu cair


Tada!!! hah..yang ini adalah rupa sikit, ini pun hasil pertolongan mak, tanpa menambah apa-apa ke dalam adunan tadi, tapi memang komen mak adunannya sedikit cair. Lepaih tu nak habaq, warna jala aku ni kaler oren bukan kuning..ni sabit tak jumpa pewarna la, maka hentam sajalah.....


Tudia pekena dengan gulai ayam... Gulai ayam ni aku masak sendiri juga. Komen mak, tekak dia lagi berkenan kalau dibubuh santan bukan susu. Aku bukan saja nak bubuh susu, aku hanya memanafaatkan apa saja yang ada dalam peti ais ....nak jimat beb! ..Apa lagi jemput semua...walaupun macam-macam komen yang diterima...asalkan tekak bujang aku boleh terima ..jalannn.. ^^~

Tamat.

Annyeong!!!

Ilal-liqo. ^^~


Friday, 6 September 2013

My FIRST Pavlova!

Assalamualaikum...

Annyeong Hasaeyo....

tadaaaa....... nak tayang pavlova pertama saya....hasilnya tidak menjadi sangat...

Jom kita cuba buat lagi...T_T.


nite.
nak tidoq nanti jangan lupa baca doa tidur ya...dan Syahadah.

Ilal-liqo


resepi Puding Karamel

Assalamualaikum ^^~..

Annyeong Hasaeyo...

Hai...hari ini nak 'tepek' resepi caramel...

Jom 'chekidauuttt'....

Resepi dikongsikan oleh Kak Rozilah Abdullah (kak gee), melalui facebooknya....terima kasih banyak-banyak ya k.gee, semuga akak ditambahkan ilmu yang bermanafaat. Arigato Gozaimass....(^_*)~

RESEPI PUDING KARAMEL

Bahan-bahan:-
A - 1/2 cawan gula pasir (masak hangus dalam loyang dan ketepikan)
B - 7 biji telur gred A
C - 1 tin susu pekat
D - 2 tsp tepung kastard
E - 1 tsp esen vanilla
F - 1 tsp pewarna kuning telur * optional - tak mau letak pun tak pa ~ ikut suka hampa

Cara-cara:-
1. Campurkan bahan (B hingga F) ke dalam pengisar. (senang guna pengisar) - nak cara pukul dalam mangkuk pun boleh juga. Ok..kisar sehingga sebati.
2. Tuangkan adunan ke atas loyang yang berisi gula hangus tadi (seelok-eloknya ditapis- untuk buang buihnya.
3. Kukus selama 1/2 atau sehingga masa.

p/s :- Nak tahu sudah masak ke belum, uji guna pisau dibahagian tengah adunan. Sekiranya tiada adunan yang melekat, itu tandanya sudah MASAK!...kikikikih. Kemudian sejukkan sebelum dihidangkan.

Jom Pakat Cuba naa.....

cubaan kali kedua....aku tak gemar sangat...semuanya untukmu anak2 penakan cheq...^^~


Ok..jumpa lagi...

Annyeong~

Ilal-liqo.


Tuesday, 27 August 2013

SAGU ....lagi!

Assalamualaikum....

Hai....

Annyeong Hasaeyo!...

Orang sakit mengidam nak makan sagu!.....

Reaksi mak aku?....hanya mampu mengelengkan kepala......

Hari ini hari orang sakit nak melihat pink .....layankan aje..

Jom...meh tengok, hari ini aku 'menyagu' lagi...

Sagu Pinky + Sirap Gula Melaka + Susu Cair



Jemput mamam cemua....^_*~
Kalau nak resepi, boleh klik sini ye.

Ok! Jangan lupa cuba buat tau...sekali rasa pasti mau lagi.. ^_*~

Ilal-liqo~.



Sunday, 25 August 2013

SAGU GULA MELAKA

Assalamualaikum ...^^~

Annyeong Hasaeyo....apa khabar....masih dalam mood raya ka semua :)

Hat mana yang tinggai pose ritu, dah mula mengganti ka...

Saya sudah...anda bila lagi..hihihii (tapi tak habis lagi...)

Biasalah...bila masa kita berpuasa tu....mula la mai selera macam-macam. Hat yang tak pernah makan, pun secara tiba-tiba dok teringin. Kalau setakat teringin saja takpa lah....ni teringin mengalahkan ibu mengandung yang mengidam..tidak dapat tidak..mesti dapatkan jua..

Hrmm...akulah tu!....

Apalagi...menggodam lah..di internet mencari sumber-sumber rujukan...lagi la menitis ayaq liuq..

Akhirnya...impian aku hari ini terlaksana....Alhamdulillah..dengan izinNya jua.

Meh! nak sharing is caring resepi yang aku dok teringin sangat tu...

Nama si pemilik yang buat aku cair tu ....Cik Sagu Si gula Melaka.. :)

pertama kali rasa..bedesup! terus jatuh cinta..
ini adalah hasil buahtangan member - Hafiz FeelingGood.. sedap sedap

Resepinya :-

~Sagu Gula Melaka~
Sumber : Rahel Blogspot (terima kasih :) atas perkongsian ^^~

Bahan-Bahan:-
300 gm biji sagu warna putih
2 liter air
1/2 camca teh pewarna hijau
2 helai daun pandan (dihiris dan dikisar, ditapis untuk ambil jusnya)

Bahan Sirap Gula:-
1 ketul gula melaka (dipotong nipis)
1/2 cawan gula pasir
1 1/4 cawan air
1 helai daun pandan
*(campurkan semua bahan dalam periuk, masak gula hingga larut dan pekat. Tapis dan sejukkan. Siap!)

Bahan Kuah Santan:-
1 cawan pati santan + 1/2 camca teh garam
@ atau
boleh gantikan dengan susu cair @ susu sejat

OK. Cara untuk memasak sagu :-
1. Didihkan air, masukkan jus pandan dan pewarna tadi. Cuci sagu sekejap dan masukkan ke dalam air mendidih.
2. Masak sagu hingga semuanya jernih. Tutup api dan biarkan sekejap (dalam 2-3 minit).
3. Angkat sagu dan toskan. Cuci sagu di bawah air yang mengalir (untuk buang kanjinya).
4. Toskan dan isikan sagu tadi dalam bekas atau acuan kesukaan anda...suka suka hatilah..
5. Sejukkan dalam peti ais lebih kurang selama 1 1/2 jam.

Cara Menghidang :-
1. Masukkan sagu dalam mangkuk atau cawan, kemudian letakkan sirap gula diikuti dengan santan atau susu.
2. Nah! dah siap....layannn....
* cara hidang ikutlah kreativiti masing-masing ye.

nyum..nyumm....sejuk rasa tekakku ini.... ^^~

Cuba tau...jangan tak cuba..hasilnya pasti nyaman. Jadi tak jadi, sedap tak sedap, belakang kira, janji dah mencuba....

Selamat mencuba...!

Annyeong!

Ilal-liqo..^^~

Tuesday, 13 August 2013

Tangkapan Raya

Assalamualaikum ^^~

Annyeong Hasaeyo..... :)

Salam 6 Syawal......

Macamana dengan sambutan raya kamu-kamu orang.....?

Tahun ni, sambutan raya aku meriah juga, meriah tu bukan sebab material atau sebagainya, tapi meriah sebab semua adik beradik dapat berkumpul sama.

Raya kedua pula, dengan tidak semena-mena sampai ke Pulau Lagenda...Pulau Langkawi.

Dalam dok takmo pi tu....siap ada hasil tangkapan... kikikikih... gedik namanya..


Cekelat M&M 2 peket, pan brand Tefal dan 2 pan kiutttt ^^~



3 helai kain batik rona ungu @-@~ saya suka saya suka, mei mei cakap

Moral of the story, kalau nak pi lepaih-lepaih ni...rancang dulu perjalanan anda...

Almaklum lah....musim perayaan...dengan ramainya, dengan ferry delay...dengan 'terkena' lagi....

Kenangan raya kedua dan ketiga yang tidak dapat dilupakan... ...penuh dengan ragam dan warna....

Raya sudah, jenjalan sudah, perabaih duit...sudahhhhhh huhuuh....

Jom kita mengganti pose ...kepada yang tidak perlu ganti... jom pakat-pakat sambung puasa selepas Ramadhan,... puasa enam pula, banyak fadhilatnya.

Selamat Berpuasa semua.


Annyeong ^^~

Ilalliqa'

Friday, 12 July 2013

CARAMEL

Assalamualaikum:)

Salam 3 Ramadhan 1434H.

Annyeong hasaeyo... ^^~

Menu berbuka korang ape hari ini ye....?

Hari ni...menu untuk manisan saya buat karemel....tekak ni teringin bebenor dari siang tadi. Bila dah ada depan mata, keinginan yang meluap-luap tu, terpadam! Ahdoiiii....ape cer dengan teman ni...

Walaupun, anak buah saya memberikan komen yang negatif...tak kira, saya nak juga post kat sini, manisan Caremel yang untuk julung-julung kalinya saya cuba buat. Nak cerita banyak pun tak guna...

Nah! ....mempersembahkan 1st time trial...

komen anak buah (dia memang penggemar karemel) : kena belajar lagi dengan ibu ....



bila buat sendiri...mesti taknak makan...nape ntah


Insya Allah, kita ambil kritikan tu untuk cuba lagi.....

Jom nak tidoq dulu.



Wednesday, 10 July 2013

THINGS TO AVOID DURING RAMADHAN

 
Assalamualaikum ;)
Sharing Tip..

THINGS TO AVOID DURING RAMADHAN

1. Don't sleep during the day and pray all night. By doing this you are converting the day into the night and the night into day, which is not the purpose of fasting.

2. Avoid being lazy and inactive during the day.

3. Don't waste time playing games during the day. Rather, please  Allah by increasing in your worship of him....

4. Don't ask your wife to spend Ramadan in the kitchen. Eat something light and quick. This way you'll give her more time for worship.

5. Spend the last 10 days worshipping Allah rather than trying to prepare for Eid! A night that is better than a thousand months is in these last 10 nights. You can't afford to miss this.

6. Don't  stay awake the whole night. Your body has a right over you, and when it wants rest, then rest.

7. Avoid excessive sosializing after Taraweeh.

8. Avoid shopping a lot during Ramadan.

9. Don't eat all night.

10. Don't loiter around at night rather than worshipping Allah.

11. Eid doesn't require loads of preparation. Don't fall into this trap! Keep it simple, and it will be blessed.


Allah has blessed us with the month of Ramadan, so make the most of it... Insya Allah.


*** sources : fb/internet Islamic Knowledge

 


 




1 RAMADHAN 1434H

Assalamualaikum :)

Marhabann!....
Annyeong Hasaeyo!!!
Hii...

Hari ni merupakan hari pertama bagi umat Islam khususnya di Malaysia, menjalani rukun Islam yang ketiga... ermm macamana puasa korang..?

Errmm...aku pulak hari ini..belum apa-apa dah mengidam. Ini semua gara-gara jiran sebelah-menyebelah yang asik dengan menu apa...menu apa... Lepas tu adalah seorang minah ni, dia pi tunjuk pulak gambaq sesuatu yang berunsur 'purple'!. Ahdoiiii...apa lagi...penyakit mai lah!..

Tudia balik tu...dengan laju-laju aku pi terjah tempat tu...

Nak tau apa dia...???


Ni laaaaaa.....huhuhuhu..

Masa tengok gambar tu...warna ungu dia bukan main aihhh....biasa la promo...nak tarik minat orang...haq real, dok la ungu sangat...tapi rasanya memang sesuai ngan tekak beta...hahahha..pendek kata, Sedapppp!

tadaaaa....ni la... Taro Pie...nyum nyumm! dan Sweet Oishi McFlurry. Wah! nama ada unsur-unsur kejepunan..i like...^^~

Gambar iklan yang membuatkan nafsuku di 1 Ramadhan tergugat.




Lepaih tu, aku pi terjah pulak ke, The Loaf Bakery & Bistro cawangan Sogo KL!...huhuuuhu...dalam dok poket kering tu, tudia amik kaw...!. Takpa la...hari ini ja, lagipun selera dok tahan-tahan sangat, nanti esok-esok takut tak merasa pulak. Sekali sekala. ^^~

Semalam sebenaqnya aku dah pi dah kat The Loaf nih, tapi semalam depa wat function kat sana, so segan nak pi rapat....sabit semalam selekeh sikit penampilan tu.. Tapi terkilan jugak dengan diri sendiri.. (u always like !-marah kat diri sendiri). Terkilan sebab tidak dapat jumpa dengan sesorang yang aku teringin sangat nak jumpa, bila dah ada peluang depan mata, aku sendiri yang lepaskan....huhuhuu kau kejamm! erkk! aptb.


Fish Tar Tar dan Bolognesee Oyaki
Amboiiii, borong banyak tu bukan apa, rakyat ramai. Beli 1, orang dok jeling-jeling nanti, tak tertelan roti tu nanti...kikikikih..

Alhamdulillah...rezki hari ini.

Apa-apa pun, yang penting sekali, mudahan Allah berikan kita kekuatan dan ketabahan dalam menjalani ibadah puasa serta segala amalan kita disepanjang bulan berkah ini diterima olehNya. Seterusnya, mana-mana nilai-nilai baik serta perubahan yang baik kita telah lakukan nanti dapat kita teruskan selanjutnya yakni tidak hanya bulan Ramadhan sahaja.

Akhir kalam,...selamat berpuasa..selamat beribadah..dan selamat menggandakan amalan baik.

Selamat berbuka...sebentar lagi.. jangan lupa baca doa naaa...(besa kita ni doa buka ingat...doa tutup tak ingat dah nak baca.. hihihi...aku lah tu noh)

Annyeong.~


Friday, 5 July 2013

KOREAN FOOD

Assalamualaikum :)

Annyeong Hasaeyo...

Mode : tetiba teringin nak makan ala-ala camgini....cane?? ottokae?

Mana nak cari kat sini .....huhuhuhu... :(


sedapppp!!!  Mah sit sso yo !!!

:)

Thursday, 27 June 2013

MY POTLUCK :)

Assalamualaikum Dunia!

Annyeong Hasaeyo :)

Hari ini ada jamuan jabatan saya kat tempat kerja.

Meriah dengan makanan, meriah dengan warganya...terasa macam sambutan hari raya pulak...

Apa yang saya bawa hari ni sebagai 'pot luck' .....



Red Velvet tweety version



Dekorasi atas kek oleh my fren... Shima...
cantek cantek cantek....

Jom...nak gi jamu selera dulu deh...nanti kito sambung lagi naa.....

Daaa....

Hah, sebelum tu kalau kengkawan nak resepi klik ni untuk ~Red Velvet~ dan ni untuk ~Kek Karemel~.





Thursday, 13 June 2013

30 minit Ustaz Don - Pengenalan tentang Islam ( Part 2)

Assalamualaikum.

MasyaAllah tabarakallah... jom sama-sama kita dengar balik rancangan 30 minit Ustaz Don.

Ulangan mendengar tidak salahkan kan kan.. biasalah kita sebagai manusia sering terlupa, kena sering dok peringat dan ingat-mengingati :)



Moh! pakat dengar sampai habis noo....buleh noo...

Jumpa lagi! 

♥♥♥♥


my footnote :-

Fitrah manusia itu ialah mempunyai agama... ibu-bapanya yang meyahudikan dia, memajusikan dia, menasranikan dia....dan fitrah ini kembali kepada agama Islam.

Agama / Ugama ~ datang daripada perkataan Addin. Din - millah - gaya hidup.
Agama Islam adalah gaya hidup orang Islam seharian dari bangun tidur hingga tidur semula.



Tuesday, 11 June 2013

CHERRY BLOSSOM

Assalamualaikum ^^~

Annyeong Hasaeyo ..

Wanshang Hao ..


Mode : Rindu

Rindu pada Sang Bunga......

~Beautiful ~
:( miss...finally..

Zaijian.. ~goodbye in Chinese~


Friday, 7 June 2013

SWEETREE

Assalamulaikum warahmatullahi wabarokatuh.

Annyeong Hasaeyo.. ^^

Mood masa bikin 'entry' ini terasa bagai berada di sana.. hahahaha

Poyooo sungguh! Gedik! (itulah kata-kata yang keluar dari celahan mulut adik beradik seibu sebapa)

Hahahaha...whateverrrrr...like i care...fuh! jahanam bahasa...

***Sebenarnya nak cerita bagi, sudah berkurun lama, tersimpan rapi hajat hati nak pergi ke sini..., akhirnya dah dapat pergi Negaranya, barulah terlaksana apa yang diidam-idamkan sesangatt...

Siap promote lagi kepada member yang meraikan hari ulangtahun perkahwinan dia. Jumpa dia dengan kedai ni dengan adanya bantuan GPS. Grrrrrr, tu yang lagi geram...orang ni yang mengidam dah lama...orang lain yang dapat merasanya dulu...

Anyway, nak ucapkan terima kasih buat adik-beradik, yang sabar menghadapi dan melayan kerenah saudaramu ini..huhuhu...

***Sweetree ! itulah nama yang selalu menjadi igauan aku hahaha (melampau..ayat ja lebih, tapi memang ya pun)

OK, promo sikit, Restoran Sweetree ni terletak di Jalan Ampang Sulaiman, nak senang cari ja Galaxy Ampang atau Balai Polis Ampang. Di situ, memang banyak kedai makan, termasuklah makanan dari Korea. Banyak sungguh kedai makanan Korea di kawasan situ, cuma tidak pasti status kehalalannya sahaja.

boleh google juga web mereka di sini !

sebahagian daripada menu...


cute...


Sebenar-benarnya, faktor penyebab yang membuatkan terujalah sesangat terhadap restoran ini adalah kerana konsep dan dekorasi kedainya yang unik dan dekat dengan alam semulajadi ! gyiyomi! ^^~

Jom! chekidautt apa yang menu kitaorang cuba ~

nama dia Bul Go Gi & Rice

Bi Bim Bap

hahaha! tau tak mamat nih makan apa.... klue dia Penang Food

Sizzling Yee Mee

budak nih makan burger....mien nak ger...ahdoiii..pelattt

yang ni memang terbaikk! sedap ! Chicken Chop with black pepper sauce

ayaq kami! yang depan tu Korean Ginseng Tea Gold. sabit tu depa kata gedik! semuanya nak  Korean sampai ke order ayaq pun nak ada nama korean... kikikih...eh! dorang tu saja dengki....orang nak cuba, apa salahnya..

**Rating saya :-
Kedai (deko/kebersihan) : *****/5
Harga : ermm bape eaa... *** kot... hahaha (untuk orang gaji ciput cam saya)

~siap buat kat member lagi! ...hahaha lain kali mai leh dapat diskaun :))

Hospitality: **** siap belajar makanan dan permainan tradisi dorang kot...

                               ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pose sebelum makan.... dalam bilik, privasi sikit
 
bergamba dengan gadis korea..lembut ja bahasa dia... :)


p/s Suka tengok cara mereka mempromosikan produk dan keunikan negera mereka. Mana yang baik kita boleh ambil dan praktikkan...


Thursday, 16 May 2013

JAPAN - will my dream comes to reality ...

Assalamualaikum ^^~

Konichiwa ...

Impian saya... sejak dulu, kini,.........sehingga tercapai..

Mampukah???
Will my dream comes true...?
When...?


Mount Fuji

Someday!

Gambatte.

daaa... nak gi makan maggi dulu...kikiki wink ~wink~

Sunday, 5 May 2013

Senarai Kawasan Parlimen

Assalamualaikum ^^

Selamat Malam Malaysia.....

Walaupun cuaca yang sejuk saya kira pada malam ini, namun masih belum dapat menyejukkan serta mendamaikan sanubari warga bumi bertuah ini. Sebaliknya, bahang kepanasan terasa di segenap inci pelusuk  daerah, ceruk rantau bumi Malaysia, tanah tumpahnya darahku.
Semuanya gara-gara PRU-13. Saat ini, warga debar menantikan klimak PRU-13. Apakah akan ada perubahan dan siapakah bakal menyandang tampuk kepimpinan Negara?. Pelbagai persoalan dan andaian muncul dibenak....

Sedangkan lidah lagi tergigit.... Ibarat Air dicincang tidak akan putus....Ibarat isi dengan kuku.....jika sakit paha kanan, paha kiri terasa jua....<----masih relevankah idiom tersebut..

Walau apa pun fahaman dan ideologi kita..peace no war ..ok..

Malaysia truly Asia. Uniknya Malaysia dengan kepelbagaian kaum dan budaya, telah kita nikmati zaman silih berganti. Jangan kita musnahkan apa yang telah kecapi serta kesepaduan yang telah lama wujud hanya sebab berbeza pendapat serta ideologi. Sepatutnya dek perbezaan itulah, kita bermuhasabah, untuk saling lengkap melengkapi serta tampal-menampal yang mana terkoyak. Tak gitu. Baik kita ambil, yang tak cantik, kurang molek kita betulkan.

Apa pun keputusannya, terimalah dengan hati terbuka, setelah kita berusaha dengan melaksanakan tanggungjawab kita sebagai rakyat Malaysia. Yeahh!!!...



Jom kita tengok senarai Parlimen dan Dun kawasan pengundian di Malaysia. (selama ni tak pernah nak ambil kesah pun..)

Perlis
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4DUN 5
P.001Padang BesarN.01 Titi TinggiN.02 BeseriN.03 ChupingN.04 Mata AyerN.05 Santan
P.002KangarN.06 BintongN.07 SenaN.08 Indera KayanganN.09 Kuala PerlisN.10 Kayang
P.003ArauN.11 PauhN.12 Tambun TulangN.13 Guar SanjiN.14 Simpang EmpatN.15 Sanglang


Kedah
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3
P.004LangkawiN.01 Ayer HangatN.02 Kuah
P.005JerlunN.03 Kota SiputehN.04 Ayer Hitam
P.006Kubang PasuN.05 Bukit Kayu HitamN.06 Jitra
P.007Padang TerapN.07 Kuala NerangN.08 Pedu
P.008Pokok SenaN.09 Bukit LadaN.10 Bukit PinangN.11 Derga
P.009Alor SetarN.12 Bakar BataN.13 Kota Darul AmanN.14 Alor Mengkudu
P.010Kuala KedahN.15 Anak BukitN.16 Kubang RotanN.17 Pengkalan Kundor
P.011PendangN.18 TokaiN.19 Sungai Tiang
P.012JeraiN.20 Sungai LimauN.21 Guar ChempedakN.22 Gurun
P.013SikN.23 BelantekN.24 Jeneri
P.014MerbokN.25 Bukit SelambauN.26 Tanjong Dawai
P.015Sungai PetaniN.27 Pantai MerdekaN.28 Bakar ArangN.29 Sidam
P.016BalingN.30 BayuN.31 KupangN.32 Kuala Ketil
P.017Padang SeraiN.33 Merbau PulasN.34 Lunas
P.018Kulim-Bandar BaharuN.35 KulimN.36 Bandar Baharu


Kelantan
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4
P.019TumpatN.01 Pengkalan KuborN.02 KelaboranN.03 Pasir PekanN.04 Wakaf Bharu
P.020Pengkalan ChepaN.05 KijangN.06 ChempakaN.07 Panchor
P.021Kota BharuN.08 Tanjong MasN.09 Kota LamaN.10 Bunut Payong
P.022Pasir MasN.11 TendongN.12 Pengkalan PasirN.13 Chetok
P.023Rantau PanjangN.14 MerantiN.15 Gual PeriokN.16 Bukit Tuku
P.024Kubang KerianN.17 SalorN.18 Pasir TumbohN.19 Demit
P.025BachokN.20 TawangN.21 PerupokN.22 Jelawat
P.026KeterehN.23 MelorN.24 KadokN.25 Kok Lanas
P.027Tanah MerahN.26 Bukit PanauN.27 Gual IpohN.28 Kemahang
P.028Pasir PutehN.29 SelisingN.30 LimbonganN.31 SemerakN.32 Gaal
P.029MachangN.33 Pulai ChondongN.34 TemanganN.35 Kemuning
P.030JeliN.36 Bukit BungaN.37 Air LanasN.38 Kuala Balah
P.031Kuala KraiN.39 MengkebangN.40 GuchilN.41 Manek UraiN.42 Dabong
P.032Gua MusangN.43 NenggiriN.44 PalohN.45 Galas


Terengganu
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4
P.033BesutN.01 Kuala BesutN.02 Kota PuteraN.03 JertihN.04 Hulu Besut
P.034SetiuN.05 JabiN.06 PermaisuriN.07 LangkapN.08 Batu Rakit
P.035Kuala NerusN.09 TepuhN.10 Teluk PasuN.11 Seberang TakirN.12 Bukit Tunggal
P.036Kuala TerengganuN.13 Wakaf MempelamN.14 BandarN.15 LadangN.16 Batu Buruk
P.037MarangN.17 Alur LimbatN.18 Bukit PayungN.19 Ru RendangN.20 Pengkalan Berangan
P.038Hulu TerengganuN.21 TelemungN.22 ManirN.23 Kuala BerangN.24 Ajil
P.039DungunN.25 Bukit BesiN.26 Rantau AbangN.27 SuraN.28 Paka
P.040KemamanN.29 KemasikN.30 KijalN.31 ChukaiN.32 Air Putih


Pulau Pinang
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4
P.041Kepala BatasN.01 PenagaN.02 BertamN.03 Pinang Tunggal
P.042Tasek GelugorN.04 Permatang BeranganN.05 Sungai DuaN.06 Telok Ayer Tawar
P.043BaganN.07 Sungai PuyuN.08 Bagan JermalN.09 Bagan Dalam
P.044Permatang PauhN.10 Seberang JayaN.11 Permatang PasirN.12 Penanti
P.045Bukit MertajamN.13 BerapitN.14 Machang BubukN.15 Padang Lalang
P.046Batu KawanN.16 PeraiN.17 Bukit TengahN.18 Bukit Tambun
P.047Nibong TebalN.19 JawiN.20 Sungai BakapN.21 Sungai Acheh
P.048Bukit BenderaN.22 Tanjung BungaN.23 Air PutihN.24 Kebun BungaN.25 Pulau Tikus
P.049TanjongN.26 Padang KotaN.27 Pengkalan KotaN.28 Komtar
P.050JelutongN.29 Datok KeramatN.30 Sungai PinangN.31 Batu Lancang
P.051Bukit GelugorN.32 Seri DelimaN.33 Air ItamN.34 Paya Terubong
P.052Bayan BaruN.35 Batu UbanN.36 Pantai JerejakN.37 Batu Maung
P.053Balik PulauN.38 Bayan LepasN.39 Pulau BetongN.40 Telok Bahang


Perak
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3
P.054GerikN.01 Pengkalan HuluN.02 Temengor
P.055LenggongN.03 KeneringN.04 Kota Tampan
P.056LarutN.05 SelamaN.06 Kubu GajahN.07 Batu Kurau
P.057Parit BuntarN.08 Titi SerongN.09 Kuala Kurau
P.058Bagan SeraiN.10 Alor PongsuN.11 Gunong SemanggolN.12 Selinsing
P.059Bukit GantangN.13 Kuala SapetangN.14 Changkat JeringN.15 Trong
P.060TaipingN.16 KamuntingN.17 Pokok AssamN.18 Aulong
P.061Padang RengasN.19 ChenderohN.20 Lubok Merbau
P.062Sungai SiputN.21 LintangN.22 Jalong
P.063TambunN.23 ManjoiN.24 Hulu Kinta
P.064Ipoh TimorN.25 CanningN.26 Tebing TinggiN.27 Pasir Pinji
P.065Ipoh BaratN.28 BerchamN.29 KepayangN.30 Buntong
P.066Batu GajahN.31 JelapangN.32 MenglembuN.33 Tronoh
P.067Kuala KangsarN.34 Bukit ChandanN.35 Manong
P.068BeruasN.36 Pengkalan BaruN.37 Pantai Remis
P.069ParitN.38 BelanjaN.39 Bota
P.070KamparN.40 Malim NawarN.41 KeranjiN.42 Tualang Sekah
P.071GopengN.43 Sungai RapatN.44 Simpang PulaiN.45 Teja
P.072TapahN.46 ChenderiangN.47 Ayer Kuning
P.073Pasir SalakN.48 Sungai ManikN.49 Kampong Gajah
P.074LumutN.50 SitiawanN.51 Pasir PanjangN.52 Pangkor
P.075Bagan DatokN.53 RungkupN.54 Hutan Melintang
P.076Telok IntanN.55 Pasir BedamarN.56 Changkat Jong
P.077Tanjong MalimN.57 SungkaiN.58 SlimN.59 Behrang


Pahang
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4
P.078Cameron HighlandsN.01 Tanah RataN.02 Jelai
P.079LipisN.03 Padang TengkuN.04 ChekaN.05 Benta
P.080RaubN.06 Batu TalamN.07 TrasN.08 Dong
P.081JerantutN.09 TahanN.10 DamakN.11 Pulau Tawar
P.082Indera MahkotaN.12 BeserahN.13 Semambu
P.083KuantanN.14 TeruntumN.15 Tanjung LumpurN.16 Inderapura
P.084Paya BesarN.17 Sungai LembingN.18 LeparN.19 Panching
P.085PekanN.20 Pulau ManisN.21 Peramu JayaN.22 BebarN.23 Chini
P.086MaranN.24 LuitN.25 Kuala SentulN.26 Chenor
P.087Kuala KrauN.27 JenderakN.28 KerdauN.29 Jengka
P.088TemerlohN.30 MentakabN.31 LanchangN.32 Kuala Semantan
P.089BentongN.33 BilutN.34 KetariN.35 SabaiN.36 Pelangai
P.090BeraN.37 GuaiN.38 TriangN.39 Kemayan
P.091RompinN.40 Bukit IbamN.41 Muadzam ShahN.42 Tioman


Selangor
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4
P.092Sabak BernamN.01 Sungai Air TawarN.02 Sabak
P.093Sungai BesarN.03 Sungai PanjangN.04 Sekinchan
P.094Hulu SelangorN.05 Hulu BernamN.06 Kuala Kubu BaharuN.07 Batang Kali
P.095Tanjong KarangN.08 Sungai BurongN.09 Permatang
P.096Kuala SelangorN.10 Bukit MelawatiN.11 IjokN.12 Jeram
P.097SelayangN.13 KuangN.14 RawangN.15 Taman Templer
P.098GombakN.16 Batu CavesN.17 Gombak SetiaN.18 Hulu Kelang
P.099AmpangN.19 Bukit AntarabangsaN.20 Lembah Jaya
P.100PandanN.21 ChempakaN.22 Teratai
P.101Hulu LangatN.23 Dusun TuaN.24 SemenyihN.25 Kajang
P.102SerdangN.26 BangiN.27 BalakongN.28 Seri Kembangan
P.103PuchongN.29 Seri SerdangN.30 Kinrara
P.104Kelana JayaN.31 Subang JayaN.32 Seri Setia
P.105Petaling Jaya SelatanN.33 Taman MedanN.34 Bukit Gasing
P.106Petaling Jaya UtaraN.35 Kampung TunkuN.36 Damansara Utama
P.107SubangN.37 Bukit LanjanN.38 Paya JarasN.39 Kota Damansara
P.108Shah AlamN.40 Kota AnggerikN.41 Batu Tiga
P.109KaparN.42 MeruN.43 SementaN.44 Sungai PinangN.45 Selat Klang
P.110KlangN.46 Pelabuhan KlangN.47 PandamaranN.48 Kota Alam Shah
P.111Kota RajaN.49 Seri AndalasN.50 Sri Muda
P.112Kuala LangatN.51 SijangkangN.52 Teluk DatukN.53 Morib
P.113SepangN.54 Tanjong SepatN.55 DengkilN.56 Sungai Pelek


Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
KodKawasan Parlimen
P.114Kepong
P.115Batu
P.116Wangsa Maju
P.117Segambut
P.118Setiawangsa
P.119Titiwangsa
P.120Bukit Bintang
P.121Lembah Pantai
P.122Seputeh
P.123Cheras
P.124Bandar Tun Razak


Wilayah Persekutuan Putrajaya
KodKawasan Parlimen
P.125Putrajaya


Negeri Sembilan
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4DUN 5DUN 6
P.126JelebuN.01 ChennahN.02 PertangN.03 Sungai LuiN.04 Klawang
P.127JempolN.05 SertingN.06 PalongN.07 Jeram PadangN.08 Bahau
P.128SerembanN.09 LenggengN.10 NilaiN.11 LobakN.12 TemiangN.13 SikamatN.14 Ampangan
P.129Kuala PilahN.15 JuassehN.16 Seri MenantiN.17 SenalingN.18 PilahN.19 Johol
P.130RasahN.20 LabuN.21 Bukit KepayangN.22 RahangN.23 MambauN.24 Senawang
P.131RembauN.25 ParoiN.26 ChembongN.27 RantauN.28 Kota
P.132Telok KemangN.29 ChuahN.30 LukutN.31 Bagan PinangN.32 LinggiN.33 Port Dickson
P.133TampinN.34 GemasN.35 GemenchehN.36 Repah


Melaka
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3DUN 4DUN 5
P.134Masjid TanahN.01 Kuala LinggiN.02 Tanjung BidaraN.03 Ayer LimauN.04 LenduN.05 Taboh Naning
P.135Alor GajahN.06 RembiaN.07 GadekN.08 MachapN.09 Durian TunggalN10 Asahan
P.136Tangga BatuN.11 Sungai UdangN.12 Pantai KundorN.13 Paya RumputN.14 Kelebang
P.137Bukit KatilN.15 BachangN.16 Ayer KerohN.17 Bukit BaruN.18 Ayer Molek
P.138Kota MelakaN.19 KesidangN.20 Kota LaksamanaN.21 DuyongN.22 Bandar HilirN.23 Telok Mas
P.139JasinN.24 BembanN.25 RimN.26 SerkamN.27 MerlimauN.28 Sungai Rambai


Johor
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3
P.140SegamatN.01 Buloh KasapN.02 Jementah
P.141SekijangN.03 PemanisN.04 Kemelah
P.142LabisN.05 TenangN.06 Bekok
P.143PagohN.07 Bukit SerampangN.08 Jorak
P.144LedangN.09 GambirN.10 TangkakN.11 Serom
P.145BakriN.12 BentayanN.13 Sungai AbongN.14 Bukit Naning
P.146MuarN.15 MaharaniN.16 Sungai Balang
P.147Parit SulongN.17 SemerahN.18 Sri Medan
P.148Ayer HitamN.19 Yong PengN.20 Semarang
P.149Sri GadingN.21 Parit YaaniN.22 Parit Raja
P.150Batu PahatN.23 PenggaramN.24 SenggarangN.25 Rengit
P.151Simpang RenggamN.26 MachapN.27 Layang-Layang
P.152KluangN.28 MengkibolN.29 Mahkota
P.153SembrongN.30 PalohN.31 Kahang
P.154MersingN.32 EndauN.33 Tenggaroh
P.155TenggaraN.34 PantiN.35 Pasir Raja
P.156Kota TinggiN.36 SediliN.37 Johor Lama
P.157PengerangN.38 PenawarN.39 Tanjong Surat
P.158TebrauN.40 TiramN.41 Puteri Wangsa
P.159Pasir GudangN.42 Johor JayaN.43 Permas
P.160Johor BahruN.44 Tanjong PuteriN.45 Stulang
P.161PulaiN.46 Pengkalan RintingN.47 Kempas
P.162Gelang PatahN.48 SkudaiN.49 Nusa Jaya
P.163KulaiN.50 Bukit PermaiN.51 Bukit BatuN.52 Senai
P.164PontianN.53 BenutN.54 Pulai Sebatang
P.165Tanjong PiaiN.55 Pekan NenasN.56 Kukup


Wilayah Persekutuan Labuan
KodKawasan Parlimen
P.166Labuan


Sabah
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3
P.167KudatN.01 BanggiN.02 Tanjong KaporN.03 Pitas
P.168Kota MaruduN.04 MatunggongN.05 Tandek
P.169Kota BeludN.06 TempasukN.07 KadamaianN.08 Usukan
P.170TuaranN.09 TamparuliN.10 SulamanN.11 Kiulu
P.171SepanggarN.12 KarambunaiN.13 Inanam
P.172Kota KinabaluN.14 LikasN.15 Api-ApiN.16 Luyang
P.173PutatanN.17 Tanjong AruN.18 Petagas
P.174PenampangN.19 KepayanN.20 Moyog
P.175PaparN.21 KawangN.22 Pantai Manis
P.176KimanisN.23 BongawanN.24 Membakut
P.177BeaufortN.25 KliasN.26 Kuala Penyu
P.178SipitangN.27 LumadanN.28 Sindumin
P.179RanauN.29 KundasangN.30 KaranaanN.31 Paginatan
P.180KeningauN.32 TambunanN.33 BingkorN.34 Liawan
P.181TenomN.35 MelalapN.36 Kemabong
P.182PensianganN.37 SookN.38 Nabawan
P.183BeluranN.39 SugutN.40 Labuk
P.184LibaranN.41 Gum-GumN.42 Sungai Sibuga
P.185Batu SapiN.43 SekongN.44 Karamunting
P.186SandakanN.45 ElopuraN.46 Tanjong Papat
P.187KinabatanganN.47 KuamutN.48 Sukau
P.188SilamN.49 TungkuN.50 Lahad DatuN.51 Kunak
P.189SempornaN.52 SulabayanN.53 SenallangN.54 Bugaya
P.190TawauN.55 BalungN.56 ApasN.57 Sri Tanjong
P.191KalabakanN.58 MerotaiN.59 Tanjong BatuN.60 Sebatik


Sarawak
KodKawasan ParlimenDUN 1DUN 2DUN 3
P.192Mas GadingN.01 OparN.02 Tasik BiruN.03 Tanjung Datu
P.193SantubongN.04 Pantai DamaiN.05 Demak Laut
P.194Petra JayaN.06 TupongN.07 SamariangN.08 Satok
P.195Bandar KuchingN.09 PadunganN.10 Pending
P.196StampinN.11 Batu LintangN.12 Kota SentosaN.13 Batu Kawa
P.197Kota SamarahanN.14 AsajayaN.15 Muara Tuang
P.198MambongN.16 BengohN.17 Tarat
P.199SerianN.18 TebeduN.19 Kedup
P.200Batang SadongN.20 Sadong JayaN.21 Simunjan
P.201Batang LuparN.22 SebuyauN.23 LinggaN.24 Beting Maro
P.202Sri AmanN.25 Balai RinginN.26 Bukit BegunanN.27 Simanggang
P.203Lubok AntuN.28 EngkililiN.29 Batang Ai
P.204BetongN.30 SaribasN.31 LayarN.32 Bukit Saban
P.205SaratokN.33 KalakaN.34 Krian
P.206Tanjung ManisN.35 BelawaiN.36 Semop
P.207IganN.37 DaroN.38 Jamoreng
P.208SarikeiN.39 RepokN.40 Meradong
P.209JulauN.41 PakanN.42 Meluan
P.210KanowitN.43 NgemahN.44 Machan
P.211LanangN.45 Bukit AssekN.46 Dudong
P.212SibuN.47 Bawang AssanN.48 PelawanN.49 Nangka
P.213MukahN.50 DalatN.51 Balingian
P.214SelangauN.52 TaminN.53 Kakus
P.215KapitN.54 PelagusN.55 Katibas
P.216Hulu RajangN.56 BalehN.57 Belaga
P.217BintuluN.58 KemenaN.59 KidurongN.60 Jepak
P.218SibutiN.61 BekenuN.62 Lambir
P.219MiriN.63 PiasauN.64 PujutN.65 Senadin
P.220BaramN.66 MarudiN.67 Telang Usan
P.221LimbangN.68 Bukit KotaN.69 Batu Danau
P.222LawasN.70 Ba'KelalanN.71 Bukit Sari


Nota :



**** Maklumat / Sumber : Internet /Wikipedia



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...