Sunday 5 January 2014

Homemade Kek untuk Mak Abah

Assalamualaikum :D

Annyeong Hasaeyo...^^~

Hari ini merupakan ulangtahun perkahwinan mak dan abah...

Konon-kononnya nak tempah kek la kononnya.... dah siap 'survey' harga dah dengan member yang memang ambil tempahan kek ni....biasanya beli ja kek dekat 'secret recipi'...tapi tahun ni saja la nak cuba yang lain.... tapi dek kerana faktor usia ni...cheq terlupa nak habaq kat dia in advance.. so..no kek la...

Jadi, dok reka-reka nak cuba buat kek sendiri la.....

Alhamdulillah...mood rajin tu masih ada...maka terhasillah kek homemade okey!...

Rasa dan 'presentation' dia tak perlulah nak diadili....nama pun bidan terjun, ape yang penting!...semangat nak bikin sendiri tu....

Berbekalkan bahan-bahan yang sedia ada di rumah sahaja..cuma beli telur saja...akhirnya terhasillah....ciptaan mahakarya cintaku... :)))

tadaaa.... kek buatan saya...kali pertama tau buat kek macam ini... 

pose sikit...lepas potong

Menu lain aku suruh adik buat. Pukul 6 lebih dekat pukul 7 petang aku call semata-mata nak suruh dia goreng beehoon. Aku cakap kat dia..ala goreng 'bodo-bodo' aje.. hihihihi..bengang member....eleh bengang-bengang pun buat jugak....

dari atas: beehoon goreng, cake of the day, brownies, keropok, air tea 'o' ais lemon dan air kosong ;)

Beehoon goreng hihihi...seekor ja udang... ye ke...?

Brownies :) ...entry sebelum ni ada resepi ya...Chewy Gooey Yummy Brownies namanya

Itulah kisahnya..sambutan kitaorang, biasa-biasa aja. Bersederhana kan lebih baik...nak-nak pulak dengan keadaan sekarang semua barang mengalami kenaikan harga..jadi kenalah pandai-pandai berjimat ... tak gitu kawan-kawan. Islam juga mengajar kita agar bersederhana dan tidak membazir...:)

Doa saya, agar perkahwinan mak dan abah kekal bahagia hingga ke Jannah. Aminnn amin amin Ya Robbal Alamin.

Tetiba teringat ...kalau mak ngan abah nak pergi mana berdua atau nak berpesan-pesan kepada mereka .... aku mesti bagi pesanan ni..... 'mak ngan abah tu jangan dok bergaduh pulak'... hihihi... mak pula mesti balas.. macamlah aku ngan abah ko budak-budak...

Jom tido ...perut pun dah kenyang...

Jumpa lagi..

Assalamualaikum dan Selamat Malam Dunia *_^)~

Annyeonggggg.




No comments:

Post a Comment

,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...