Friday 7 February 2014

Cafe Cupcake Chapter

Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh (✿◠‿◠)

Annyeong Hasaeyo...

'Everyday is Sunday' .....itulah tagline bagi Cafe Cupcake Chapter.

tak sure la ni tagline depa ke ape...
gambar ni aku snap dari paperbag yang kami bungkus cupcake...hihihi

Gara-gara tertengok drama di tb, cerita apa tak berapa ingat, aku dah teringin nak pergi cafe ni. Lepas tu lama-lama lupa. Almaklum la, mengharap ada orang sudi bawa, begitulah nasibnya. Tak lama kemudian, keluar lagi yang terbaru dalam program 'Jalan-jalan Cari Makan di TV3'...apalagi, mulala mai balik keinginan nak terjah cafe ni. Aku dah sememangnya teruja tengok dekorasi cafenya yang simple, cute serta menarik ditambah lagi dengan  faktor paling penting sekali, yang membuatkan aku membuak-buak teringin nak pergi sini adalah kerna pelakun utamanya, siapa lagi kalau bukan si cantik manis cupcake!. Untuk makluman semua, kat sini bukan ada cupcake saja, malah terdapat pelbagai jenis manisan lain serta pelbagai rangkaian hidangan berat yang lain. Fuh!..memang mengancam tubuh badan aku sungguh la....

Macam mana nak kuruih nih!!!!...aigooo...

see...perkataan remember tu siap ada seruan lagi...ahdoii...cam sesuai ja ngan aku tuh, asal doubt & stress melanda pasti nak makan, tak kira la makan ape pun ...huhuu bad habit.. what to do...i loveeee dessert !..

Dah lama aku memendam rasa, akhirnya hari ini, berjaya!. Terima kasih yang tak terhingga kepada 'my sibling' yang sudi melayan karenah tekak hamba. Jasamu ku kenang.

Nak cerita sikit nih, kalau tak salah aku, pemilik cafe ini merupakan seorang anak muda melayu dan pekerja-pekerjanya, rata-ratanya muda-muda belia berdasarkan dari pemerhatian aku. Kalau tengok kat rancangan JJCM TV3 haritu, yang buat demo bikin cupcake juga adalah lelaki. Syoknya tengok depa. Bestkan. Tetiba terbit rasa bangga tengok dorang, memuda lagi dah berjaya ada 'business' sendiri. ' Jeles' pun ada gak...huhuhu. Eh! bukan 'jeles' yang dengki-khianat okeh!... ini 'jeles' yang untung-untung sebagai pemangkin untuk diri ke tahap yang lebih baik di masa-masa akan datang. Takpa la kan, Allah lebih mengetahui dan perancangan Allah... Maha Hebat, mungkin rezki aku tang lain, atau mungkin lambat sikit ke....hihihi.. ceh mulalah aku berangan tak hingattt nih....

Lokasi cafe : Ukay Boulevard, MRR2 Ulu Kelang (belah menghala ke Gombak)
Harga : standard cafe (ikut poket masing2, kang aku cakap mahal korang kata murah; aku cakap murah korang cakap aku orang kaya pulak...kikikih~)



Kalau korang nak maklumat lanjut boleh lah, pergi ke page dorang di facebook atau IG. Okeh!.

nak tayang cuppie cake yang aku tapaw...
aku tak ingat sangat nama dorang ni...kalau tak salah
dari kanan: muffin walnut caramel, brownies; yang sebelah tu 3 biji cupcake peanut, red velvet  dan cookies cupcake

Itu yang kitaorang bungkus untuk orang di rumah. Di rumah la sangat!... sampai rumah yang si pembeli tu jugak nak mengadap....kikikiH~. Biasa la...ayat cover line...



------>>>nanti sambung ya.. pertama gambar kat tukang bawa jalan-jalan; kedua sebab ngantuk sokmo @_@

Annyeong.






No comments:

Post a Comment

,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...